Az autókölcsönzésről - tanácsok, javaslatok, hogy mire figyeljünk


Bármikor előfordulhat, hogy valamilyen okból autókölcsönző szolgáltatását szeretnénk igénybe venni. A következő sorok ebben nyújtanak némi segítséget, néhány alap információval.
Ma már sok cég közül választhatunk, ha autót szeretnénk bérelni. Az egészen kis vállalkozásoktól a nagy nemzetközi cégekig sok helyen érdeklődhetünk és bérelhetünk.

Miután megtörtént a cég kiválasztása, a bérlési folyamat során:

• javasolt megkérdezni az összes lehetséges költséget. A különböző kategóriájú és felszereltségű autók különböző díjért bérelhetőek. A nagyobbak és jobban felszereltek drágábbak, ebben semmi meglepő nincs. Van km alapú és napi díj alapján számlázott bérlés. A kölcsönzési szolgáltatás része (rendszerint) a kaució fizetése is.
• javasolt rákérdezni arra, hogy a szolgáltatás díja miket tartalmaz. Van-e pl. érvényes autópálya matrica az autón, ha nincs saját navigációs rendszerünk, szükség esetén tudnak-e adni, stb.
• a bérleti szerződés megkötését az autó átadása követi. Erre a részre szánjunk kellő időt, mert sok kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat. Az autó állapotáról rendszerint kellő tájékoztatást kapunk, de mint tudjuk, több szem többet lát. Javasolt alaposan átnézni az autót. Általánosságban az egészet, valamint a sérülésre jellemzőbb helyeket (tükrök, lámpák, sarkok, felnik és dísztárcsák, stb). Ha nagyobb autót (kisbuszt, furgont) bérlünk, külön nézzük meg az autó felső sarkait, mert ezeknél előfordulhat, hogy az előző bérlő olyan helyre próbált menni, ahová az autó nem fért be. Ha valami hibát látunk, szóljunk és írassuk rá a bérleti szerződésre.
• ha esős időben történik az átadás, különösen fordítsunk figyelmet a külső állapotra. Kisebb kellemetlenség kicsit elázni, mint az előző bérlő hibáját kifizetni (amiről esetleg a kölcsönzőben sem tudnak).


• javasolt ellenőrizni az autó belső felszerelését. Meg van-e a pótkerék (vagy defektjavító készlet), az emelő, az elsősegély-felszerelés, stb. Ezeket is ajánlott ott a helyszínen átnézni, a kölcsönző alkalmazottjának a jelenlétében.
• ha az autó működése szempontjából valamiben nem vagyunk biztosak, akkor kérdezzünk. Kérdezni nem kellemetlenség, büszkeségből kárt elszenvedni viszont az. Legyen példaként egy megtörtént eset: az ügyfél megkötötte a bérleti szerződést, majd átvette az autót, ami közvetlenül a kapu előtt állt, az elejével a kapu fele parkolva. Az ügyintéző megkérdezte az ügyfelet, hogy az autó kezelésével kapcsolatban segíthet-e valamit. Gyorsan jött a válasz - nagyképű tónusban -, hogy nem kell segítség, mert ő (az ügyfél) már évtizedek óta vezet. Aztán beindította az autót, majd hátramenet helyett 1-es fokozatot kapcsolt. A következő pillanatban a büszkesége az autó elején és a kapun is látható volt.


• javasolt az autó alapvető funkcióit még álló helyzetben ellenőrizni. A lámpák, ablaktörlők, stb. működését. Esetleg kérhetjük az ablakmosó folyadék szintjének az ellenőrzését. Ha közvetlenül elindulás után észlelünk rendellenességet, javasolt visszafordulni, ha pedig később, akkor tanácsos felhívni a kölcsönzőt és egyeztetni.
• javasolt rákérdezni arra, hogy műszaki meghibásodás esetén mi a teendő, mi a jellemző segítségnyújtási folyamat, illetve, hogy sérülés esetén milyen feltételek szerint történik a kártalanítás. Ezeket azért jó előre tudni, mert egy váratlan helyzetben maga a szituáció is elég idegeskedést okozhat és ilyenkor jó, ha az ember előre tudja, hogy mik a teendők.

© 2010-2017. Minden jog fenntartva.